آموزش در قبرس شمالی؛ ارزان و در هر مکانی بیاموزید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 10
نویسنده : jaber36


"جواهرات زیبا در وسط مدیترانه" توصیفی است که اغلب در مورد قبرس شمالی ارائه می شود. کسانی که سفر کرده اند می دانند که برای آرامش و جذابیت انتخاب خوبی است. اما راستش را بخواهید این گوهر زیبا برای ما بیست نفر در ایران بخصوص دانشجویان ایرانی در سال های اخیر به گونه ای دیگر می درخشد. دلیل این امر را باید در تب مهاجرت تحصیلی و نظام آموزش عالی کشور جستجو کرد.

هزینه و زمان دو نگرانی مهم در مورد مهاجرت تحصیلی به اروپا، آمریکا و کانادا هستند. آنها حتی ممکن است یک مانع ذهنی برای کسانی که می خواهند در سیستم های آموزشی پیشرفته جهان یاد بگیرند ایجاد کرده باشند. قبرس شمالی یک میانبر است. نقطه شروعی برای معتبرترین دانشگاه های جهان. آیا می خواهید این فهرست کوتاه را نیز بدانید؟ سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا قبرس شمالی را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید؟

قبرس جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور به دو بخش اصلی تقسیم می شود: قبرس شمالی، قسمتی که ترکیه در آن سکونت دارد و قسمت دیگر که بیشتر ساکنان آن یونان است. ترکی و یونانی زبان رسمی مردم در هر دو بخش است.

قبرس شمالی دارای امنیت اجتماعی بالا و هزینه تحصیل و زندگی پایین است. به همین دلیل در سال های اخیر ادامه تحصیل به یکی از انتخاب های مردم تبدیل شده است. با این حال، دانشگاه‌های این بخش از کشور از شهرت بین‌المللی برخوردار هستند و ارتباط مستقیمی با دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان دارند. به همین دلیل است که اخیراً به یکی از گزینه های موجود برای افرادی تبدیل شده است که می خواهند برای مقاصد آموزشی مهاجرت کنند. همچنین به دلیل نزدیکی به ترکیه، این فرصت ویژه برای دانشجویانی است که در حال حاضر در ترکیه تحصیل می کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

در این قسمت از مقاله می خواهیم دقیقا به این سوال پاسخ دهیم که چرا قبرس شمالی در سال های اخیر برای ایرانیان برای تحصیل در خارج از کشور محبوب شده است؟ برخی از دلایل در زیر خلاصه می شود:

امکان تبادل دانشجو با سایر دانشگاه های معتبر

با تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی امکان تحصیل در دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا را دارید. این فرصت را پس از 1-2 سال تحصیل به دست خواهید آورد. پس از آن می توانید برای انتقال دانشجو به دانشگاه اقدام کنید.

داشتن مدرک زبان رسمی و معتبر الزامی نیست

خبر خوب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی این است که برای تحصیل در قبرس شمالی مدرک زبان لازم نیست. پس اگر تسلط شما به زبان انگلیسی پایین است می توانید پس از مهاجرت در دوره های آموزش زبان شرکت کنید.

البته حداقل دانش ترکی و انگلیسی برای رفع نیازهای اولیه ضروری است. زیرا زبان رایج در این کشور ترکی و استانبولی انگلیسی است. بنابراین، حتی اگر حداقل زبان ترکی را بلد باشید، چندین قدم از سایر دانش آموزان جلوتر هستید.

امکان استفاده از ارز جهانی معتبر در قبرس شمالی

واحد پول رایج و قانونی قبرس شمالی لیر ترکیه است. بنابراین شرایط اقتصادی را برای ایرانیان ایجاد می کند. به هر حال، شما می توانید از واحد پول رایج کشور در این کشور استفاده کنید. همچنین، لازم نیست پول را برای معاملات خرید، فروش و معامله تغییر دهید.

ارائه دوره های متنوع و جالب برای علاقه مندان به ادامه تحصیل

تقریبا هیچ رشته ای وجود ندارد که در دانشگاه های قبرس شمالی ارائه نشود. البته برخی از رشته ها در این زمینه معتبرتر هستند، اما می توان گفت که برنامه پژوهشی برای همه علاقه ها مناسب است. به خصوص که هدف بسیاری از دانشگاه ها جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی است. از این رو تلاش می شود تا دوره های پرمخاطب در اختیار این دانشجویان قرار گیرد. به عنوان مثال، اخیراً دوره های روابط بین الملل، انیمیشن و بازی سازی در دانشگاه ها برای پاسخگویی به تقاضاهای متغیر متقاضیان از سراسر جهان ارائه شده است.

تحصیل رایگان یکی از رشته های مورد علاقه داوطلبان است

این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ارزان محسوب می شود. نیازی نیست سرمایه زیادی داشته باشید یا نگران هزینه های تحصیل باشید. شما می توانید به صورت قانونی و بدون صرف هزینه زیاد به این کشور مهاجرت کنید. تحصیلات خود را ادامه دهید و در نهایت شانس دریافت مجوز اقامت را داشته باشید.

جالب است بدانید که قبرس به طور کلی کشوری توسعه یافته و ثروتمند به حساب می آید. اما هنوز هم بسیار ارزان است. بنابراین مهاجرت تحصیلی به این نقطه از دنیا این فرصت را به شما می دهد که با هزینه کم زندگی مناسبی بسازید.

شما نیازی به ویزا ندارید

این یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در این کشور است. ایرانی ها نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. بنابراین، آنها با بسیاری از نگرانی های مهاجرتی که بسیاری از متقاضیان تحصیل از کشورهای دیگر در سراسر جهان با آن مواجه هستند، مواجه نخواهند شد.

نزدیکی به ایران و سهولت حمل و نقل

این کشور در مقایسه با آمریکا، کانادا و اروپا راه آسانی برای سفر به ایران دارد. دور از ایران نیست و اقوام و آشنایان دانشجویان به راحتی می توانند برای دیدار با دانشجویان به کشور بروند.

امکان اخذ پاسپورت برای دانشجویان

جالب است بدانید که در مدت تحصیل در این کشور می توانید کارت اقامت دریافت کنید. پس از تحصیل و فارغ التحصیلی می توانید برای شهروندی و پاسپورت اقدام کنید. البته داشتن سابقه کار در این زمینه بسیار مهم است.

اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

اگر می خواهید با بورسیه مهاجرت کنید، این کشور بهترین انتخاب است. دانشگاه های این کشور برنامه های بورسیه تحصیلی مرتبط را برای دانشجویان ایرانی ارائه می دهند. مانند دانشگاه EMU که معمولاً حداقل 50 درصد از دانشجویان خارجی را بورسیه می کند.

در مورد وضعیت آموزش در قبرس شمالی یورومای بخوانید

نظام آموزشی این کشور در سال های اخیر شاهد تغییرات و تحولات زیادی بوده است. تغییرات و دگرگونی هایی که همزمان با سایر بخش ها تجربه شد، نشان از توسعه این کشور خاص و ویژه دارد. این مشکل منجر به تعداد زیادی برنامه از سراسر جهان شد. حتی دانشجویان اروپایی نیز علاقه زیادی به این کشور نشان دادند. آنچه در زیر می خوانید گزیده ای از شرایط یادگیری در سطوح مختلف است:

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

اگر کودکی دارید که آماده ورود به دبستان است، باید بالای 3 سال سن داشته باشد، مدت انتظار در این کشور یک سال است و عادی محسوب می شود. به زبان انگلیسی نیز موجود است.

انواع مدارس در این کشور به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. با این حال، هر دو نوع از یک سیستم آموزشی پیروی می کنند. تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال به طول می انجامد. همچنین در 12 سالگی برای یک دوره بین رشته ای به دانشگاه دولتی می رود.

سیستم آموزش ابتدایی در سه مرحله برنامه ریزی شده است. مرحله اول، دبستانی مشابه مدارس ابتدایی ایران برای کودکان 7 تا 12 ساله است. همچنین مدت آن پنج سال است. سطح دوم، آموزش متوسطه اول برای کودکان 12 تا 14 ساله است. سطح سوم آموزش متوسطه دوم نامیده می شود. این دوره توسط آموزشگاه های متوسطه و حرفه ای با نام "لیسه" ارائه می شود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: